
În contextul unei posibile crize economice și a unei inflații în creștere, Bugatti, fabricantul bătrânelor mașini de super viteză și cu prețuri exorbitante, nu are probleme în a găsi clienți și a vinde vehiculele planificate pentru anii ce vin, conform CarBuzz.
Viitorul pe termen scurt al Bugatti este asigurat
Frank Heyl, responsabilul de design la Bugatti, a menționat că planificarea viitoare este sprijinită de rezervările deja efectuate pentru locurile de producție. Tranziția de la modelul Bolide, realizat pe platforma Chiron și limitat la 99 de unități, la Tourbillon, va avea loc fără complicații.
Având în vedere că comenzile pentru Tourbillon sunt deja deschise și Bugatti nu va crește volumul anual de producție, întreaga capacitate de producție până în anul 2029 este deja rezervată. „Această stabilitate îți oferă o poziție solidă ca antreprenor”, a explicat Heyl.
Modelul Tourbillon a fost prezentat în acest an și vine echipat cu un motor V16 de 8,4 litri, ce înlocuiește celebrul W16 de la Chiron. Creat de Cosworth din Marea Britanie, motorul dezvoltă 1.800 de cai putere și permite o accelerație de la 0 la 97 km/h în doar 2 secunde.
Citeste si:
Bugatti are în plan să construiască doar 250 de exemplare ale modelului Tourbillon, dar sunt așteptate și variante derivate, mai ales datorită faptului că Rimac, proprietarul croat, a înființat o divizie dedicată modelelor unice. Având în vedere că un Tourbillon standard pornește de la 3,5 milioane de euro, nu este greu de imaginat costul unui model personalizat.
Cel mai recent Bugatti este un exemplar unic, probabil cel mai scump din întreaga istorie a brandului
Frank Heyl, designer la Bugatti, a subliniat că noua divizie, Solitaire, va crea mașini „cu forme geometrice diferite” comparativ cu celelalte modele Bugatti, depășind limitele personalizării oferite anterior prin programa Sur Mesure. Această ramură este similară cu Mulliner de la Bentley sau Coachbuilt de la Rolls-Royce, care realizează unele dintre cele mai costisitoare vehicule noi din lume.
Citeste si:
Heyl a explicat că, indiferent de solicitările clienților, anumite trăsături vor rămâne constante. Orice Bugatti personalizat va păstra forma caracteristică a geamurilor laterale, linia mediană verticală și grila frontală specifică.
Proiectul Bugatti Brouillard, primul model al diviziei Solitaire, a necesitat aproximativ 18 luni, cu 2 luni mai mult decât tranziția versiunii electrice a viitorului Twingo de către Renault și Dacia. Aceasta evidențiază contrastul dintre producția de masă și cea ultra-limitată, unde un producător are posibilitatea de a se concentra pe un singur vehicul cu o atenție excepțională.
Chiar și acest vehicul trebuie să respecte standardele contemporane de siguranță, emisii și confort, ceea ce face ca prețul lui Brouillard să fie, probabil, exorbitant. Heyl nu a dezvăluit un preț, dar a sugerat că va depăși suma de 19 milioane de dolari, sau aproximativ 18 milioane de euro, pentru modelul La Voiture Noire.
Citeste si:
Sursa foto: Bugatti
Abonează-te pe
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: